[@ 09.06.18.] A nyár két legnépszerűbb fesztiválját mutatták be az A38-as hajón.
A sajtótájékoztatón részt vett
Fodor Tamás, Sopron és
Csákovics Gyula, Zamárdi polgármestere.
Nyitrai Zsolt, a Fidesz operatív igazgatója kiemelte, hogy Magyarországon helye van az igényes és kulturált szórakozásnak, fesztiválozásnak.
Ebben a soproni VOLT és a zamárdi Balaton Sound szép példát mutat, jó hírünket viszi egész Európában.
Nyitrai hangsúlyozta, hogy ő maga is a fesztiválok és a fesztiválozók pártján áll.
Gerendai Károly, a két fesztivált szervező Sziget Kft. ügyvezetője elmondta: az elővételes jegyeladásokból úgy látják, a válság ellenére nem fog csökkenni a három nagy nyári fesztivál (Sziget, Volt, Balaton Sound) látogatószáma.
A Balaton Sound 420 millió, a soproni Volt fesztivál pedig 340 millió forint adóbevételt generálhat az idén; a két nagy nyári fesztiválon a látogatók 40-50 ezer forint közötti összeget költenek fejenként.
A KPMG ingatlan-, szabadidős és turizmusfejlesztési csoportja a két fesztivál gazdasági hatásairól, a fesztiválok jelentőségéről készített kutatását is ismertették a sajtótájékoztatón.
A KPMG becslése szerint a Volt fesztivállal kapcsolatos 1,28 milliárdos összköltés 670 millió forint GDP-hozzájárulást és 277 millió forint teljes adóbevételt eredményezett. A rendezvény által generált helyi idegenforgalmi adóból származó bevétel elérte a 14 millió forintot. A Volt fesztivál résztvevői átlagosan 38 ezer forintot költöttek el a négy nap alatt.
A KPMG számításai szerint a tavalyi Balaton Sound által generált összes költés mintegy 1,58 milliárd forint volt, ez 816 millió forint GDP-hozzájárulást és 340 millió forint teljes adóbevételt jelentett. A helyi idegenforgalmi adó-bevétel elérte a 18 millió forintot. Adataik szerint a balatoni fesztivál résztvevői a négy nap alatt 41 ezer forintot költöttek.