Vissza a nyitóoldalra Vissza a nyitóoldalra Vissza a nyitóoldalra







   2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002



Kiszolgáltatott fogyasztók - a FIDESZ a miniszterhez fordul

[@ 08.01.04.] Dr. Nyitrai Zsolt és Koszorús László írásbeli kérdést nyújtott be Kákosy Csaba gazdasági miniszterhez. Úgy vélik, egyes magyarországi mobilszolgáltató cégek nagymértékben és indokolatlanul bizalmatlanok a saját előfizetőikkel szemben.

Több esetben előfordult, hogy az előfizető egyes cégeknél - saját szabályozásuk szerint - az új előfizetés kezdetétől számított két hónapig nem veheti igénybe a roamingszolgáltatást, csak külön pénzösszeg letétbe helyezése esetén. A FIDESZ fontosan tartja azt, hogy az Európai Unió által a közelmúltban normalizált roamingszolgáltatást minden magyar állampolgár igénybe tudja venni, külön, egyoldalú feltételek teljesítése nélkül is.

A fogyasztókkal szemben tanúsított teljes bizalmatlanság másik jele, hogy egyes mobilszolgáltatók ún. havi részszámlát állítanak ki az előfizetőknek, amelynek kifizetéséhez kötik a további szolgáltatást. A Fidesz számára elfogadhatatlan, hogy egyes mobilszolgáltatók túlbiztosítják magukat a saját előfizetőikkel szemben, megnehezítve ezáltal a szolgáltatások igénybevételét.

"Meggyőződésünk szerint a világ, a fogyasztóvédelmi kultúra más irányba halad: az előfizetők biztonságérzete, azaz a szolgáltatók hosszútávú kiszámíthatósága kerül előtérbe, nem pedig maguk a cégek." - írja Gyürk András EP-képviselő, Dr. Nyitrai Zsolt, a FIDESZ Informatikai és Telekommunikációs Munkacsoportjának vezetője és Koszorús László fogyasztóvédelmi szakpolitikus közleményében.

A gazdasági minisztert arról kérdezik, hogy helyesnek tartják-e a jelenséget, a mobilszolgáltatók előfizetőkkel szembeni, a szolgáltatás igénybevételét megnehezítő bizalmatlanságát. Érdeklődnek továbbá afelől is, hogy milyen megoldásokat lát a helyzet megnyugtató megoldására, a fogyasztók védelmére, a szolgáltatás kiszámíthatóvá tételére.