  |

Kiszolgáltatott fogyasztók - a FIDESZ a miniszterhez fordul
[@ 08.01.04.] Dr. Nyitrai Zsolt és Koszorús László írásbeli kérdést
nyújtott be Kákosy Csaba gazdasági miniszterhez. Úgy vélik, egyes magyarországi mobilszolgáltató cégek nagymértékben és
indokolatlanul bizalmatlanok a saját előfizetőikkel szemben.
Több esetben előfordult, hogy az előfizető egyes cégeknél - saját
szabályozásuk szerint - az új előfizetés kezdetétől számított két hónapig
nem veheti igénybe a roamingszolgáltatást, csak külön pénzösszeg letétbe
helyezése esetén. A FIDESZ fontosan tartja azt, hogy az Európai Unió által
a közelmúltban normalizált roamingszolgáltatást minden magyar állampolgár
igénybe tudja venni, külön, egyoldalú feltételek teljesítése nélkül is.
A
fogyasztókkal szemben tanúsított teljes bizalmatlanság másik jele, hogy
egyes mobilszolgáltatók ún. havi részszámlát állítanak ki az
előfizetőknek, amelynek kifizetéséhez kötik a további szolgáltatást. A
Fidesz számára elfogadhatatlan, hogy egyes mobilszolgáltatók
túlbiztosítják magukat a saját előfizetőikkel szemben, megnehezítve
ezáltal a szolgáltatások igénybevételét.
"Meggyőződésünk szerint a világ, a
fogyasztóvédelmi kultúra más irányba halad: az előfizetők biztonságérzete,
azaz a szolgáltatók hosszútávú kiszámíthatósága kerül előtérbe, nem pedig
maguk a cégek." - írja Gyürk András EP-képviselő, Dr. Nyitrai Zsolt, a FIDESZ Informatikai és Telekommunikációs Munkacsoportjának vezetője és Koszorús László fogyasztóvédelmi szakpolitikus közleményében.
A gazdasági minisztert arról kérdezik, hogy helyesnek
tartják-e a jelenséget, a mobilszolgáltatók előfizetőkkel szembeni, a
szolgáltatás igénybevételét megnehezítő bizalmatlanságát. Érdeklődnek
továbbá afelől is, hogy milyen megoldásokat lát a helyzet megnyugtató
megoldására, a fogyasztók védelmére, a szolgáltatás kiszámíthatóvá
tételére.
|
 |