|
Fidesz: Fogyasztóbarát és átlátható mobilszolgáltatást!
[@ 08.09.19.] Budapest, 2008. szeptember 19., péntek (OS) - A Fidesz Informatikai és
Telekommunikációs Munkacsoportja mai ülésén megtárgyalta a hazai mobilszolgáltatók tevékenységével kapcsolatos aktuális fogyasztóvédelmi
problémákat.
A hírközlési piac - nemzetközi és hazai téren is - intenzív fejlődésen
ment át az elmúlt évtizedekben. Ezzel szemben sajnos a több mint tízmillió
mobiltelefon-használó magyar állampolgár sokszor tapasztalja, hogy számára
nem minden esetben előnyös a megkötött szerződés. A "klasszikus" problémák
- például a másodperc-alapú számlázás szinte teljes eltűnése, a
hűségszerződések indokolatlanul magas futamideje - mellé a számlázások
kritikus állapota sorolható.
Munkacsoportunk szerint a számhordozhatóság előnyei mellett komoly
problémát jelent, hogy a hívást kezdeményező fél nem tudja pontosan,
milyen hálózatban van aktiválva a fogadó fél készüléke. Tehát ha valaki
például 20-as számmal rendelkező kártyáról indít 20-as körzetbe hívást,
nem feltétlenül jelenti azt, hogy a hálózaton belüli tarifát kell
fizetnie! Mivel naponta több százezer fogyasztó érzi a számlafizetéskor
ennek hátrányait, el kell gondolkodni egy új szabályozáson, amely előírná
annak jelzését, hogy milyen hálózatba indítjuk valójában a hívást.
A szabályozás segítheti a pontos tájékoztatást, nem okozna meglepetéseket
a havi számla, hiszen ezek a tételek olykor több ezer forintot is
elérnek.
A Fidesz célja ennek a problémának a megoldása, ezért a közeljövőben
egyeztetést kezdeményezünk az érintett szolgáltatókkal és szakmai
szervezetekkel.
Nyitrai Zsolt, az Informatikai és Telekommunikációs Munkacsoport vezetője,
Fidesz
Koszorús László, fogyasztóvédelmi szakpolitikus, Fidesz
Molnár Béla, informatikai szakpolitikus, KDNP
|
|