|
Olcsó EP - kampány
[@napi.hu 09.04.23.] Nyitrai Zsolt a Napi Gazdaságnak nyilatkozott az EP - kampányról.
A korábbiaknál lényegesen szerényebb és az elektronikus médiában kevesebb megjelenéssel készül az európai parlamenti választásokra az MSZP - mondta a Napinak Nyakó István, a párt szóvivője. Az elmúlt időszak belpolitikai eseményei miatt kissé megkésve kezd bele a kampány szervezésébe, így a személyes megoldások kerülnek előtérbe. Nyakó konkrét összegről vagy a kampányköltségek maximumáról nem nyilatkozott.
Az MSZP keddi elnökségi ülésén döntött arról, hogy a kampánypolitikát Lamperth Mónika vezeti, a kampányigazgatói posztot pedig Gál J. Zoltán tölti be.
A Fidesz is hasonlóan olcsó kampányról beszél, tartja a januárban meghirdetett 100 millió forintos felső kiadási plafont - mondta lapunknak Nyitrai Zsolt, a párt operatív igazgatója. A Fidesz januári ötpontos javaslatában szerepel, hogy a pártok kizárólag a közszolgálati médiában hirdessenek, hiszen a kiadásokban a kereskedelmi médiában való hirdetés jelenti a legnagyobb tételt. A párt javarészt a polgárokkal folytatott személyes párbeszédre és az internetre fokuszál.
Hivatalosan május 1-jén kezdődik a kampány, mindössze 30 napos lesz, a spórolás részeként pedig elsősorban önkéntesek és aktivisták segítségére kívánnak támaszkodni.
Az SZDSZ választási költségvetése jelenleg is formálódik, a párt 100 millió forintos keretből gazdálkodik - mondta Horn Gábor kampányfőnök. A 2004-eshez képest a szabad demokraták idei kampánya rövidebb lesz, ennek egyrészt a válság, másrészt a belpolitikai helyzet az oka. A párt 12-15 fős kampánystábbal dolgozik és szintén kiemelt figyelmet fordít a közvetlen megkeresésekre.
Sem az EP-kampányra fordítható keretéről, sem a tervezett kampányeszközök köréről nem adott tájékoztatást Herényi Károly, a Magyar Demokrata Fórum elnökhelyettese, mondván: a pártoknak csak utólag kell elszámolniuk a kampány során elköltött pénzekkel.
A parlamenten kívüli pártok közül a Lehet más a politika az EP-kampányban mintegy 15-20 millió forintból gazdálkodhat - mondta lapunknak Hámori Hanna sajtófőnök. Terveik szerint a legnagyobb kiadásokat az óriásplakátok és a 150 ezer példányban megjelentetett kampányújság jelenti majd, a hagyományos eszközök mellett pedig nagymértékben használják az internet adta web-közösségi megoldásokat is.
A nagy pártok minden bizonnyal a korábban bevallott 100 és 300 millió forint közötti összegeknél kevesebbet költenek a különböző kampányelemekre, bár felső korlát ebben az esetben nincs - mondta lapunknak Kiszelly Zoltán politológus, aki szerint leginkább azért nem szállnak el a költségek, mert egyik nagy pártnak sem éri meg az elnyerhető néhány mandátum megszerzésére hatalmas összegeket költeni. Ráadásul a jelenlegi helyzetben egy előrehozott választás sem kizárt, ami újabb költségeket jelent - fejtette ki a szakértő.
A csendesebb kampány azt is jelenti, hogy a plakátokkal, televíziós megjelenésekkel szemben felértékelődik az olcsó, célzott és gyors, úgynevezett médiahekkek, internetes közösségi megoldások szerepe.
|
|